søndag den 6. marts 2022

Ikke udgivet læserbrev sendt til Jyllandsposten

Jeg ved godt at i denne tid, med krigen Ukraine, er det ikke det rigtige tidspunkt at skrive om det palæstinensiske folks liderlser. Jeg fik tidligere udgivet et tilsvarende læserbrev, og der var det heller ikke det rigtige tidspunkt, for det er aldrig det rigtige tidspunkt.

Åbenbart mere synd for nogle end for andre. Putin har set sig sur på Ukraine og de mennesker der bor der, og så bomber han dem selvfølgelig. Resten af verden, i hvert fald den vestlige verden, er forfærdet, og det er jeg også. Nu lader det til at man vil bruge alle midler for at få Putin og russerne til at forstå, at det der sker er forkert på alle måder. Man tager også midler som sport og kultur i brug. Glimrende.

Det jeg så ikke forstår, og jeg er måske lidt dum, men hvorfor bruger man ikke de samme midler overfor Israel? Det er en stat der er skabt af zionistiske fremmedkrigere, som den hviderussiske terrorist Menachem Begin. Jeg accepterer at ikke det lykkedes for de zionistiske fremmedkrigere at skabe deres stat. Men jeg accepterer at de mennesker som nu bor der, er uden skyld i at deres stat blev skabt af terrorister. 

Det jeg slet ikke kan acceptere, er at zionisterne stadigvæk undertrykker og forsøger at fordrive de oprindelige indbyggere. Zionisterne må lære at acceptere at palæstinenserne aldrig forsvinder. Det er det, der gør at jeg opfatter Vesten som utrolig hyklerisk. Vi er udmærket klar over den historiske uretfærdighed der er overgået palæstinenserne. Det var ikke palæstinenserne, der var skyld i jødeforfølgelsen men det er dem der bliver straffet. Og Vesten ytrer et eller andet lejlighedsvis, som muligvis kan tolkes som en form for kritik, men intet sker. Absolut ingenting.

Og langsomt, årti efter årti bliver det palæstinensiske folk kvalt som af kol, hvor det hver eneste dag bliver en lillebitte smule sværere at trække vejret.

Hvis Vesten ønskede ønskede det, kunne vi stoppe denne lidelsesfulde kvælningsdød af det palæstinensiske folk øjeblikkeligt. Det ville være langt, langt lettere end at stoppe Putin. Men Vesten er ligeglad. Vi er ligeglade. Jeg forstår det ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar