torsdag den 3. marts 2022

En hjerne der er gået i stå

 Også i nat som jeg dårligt, og det gør jeg fordi jeg er overtræt. Jeg faldt i omkring halv elleve og vågnede igen klokken to. Og dummede mig. Jeg følte mig egentlig frisk og troede at klokken var fem om morgenen, så jeg trykkede på mobilen for at se hvad klokken var og den var lidt i to. Normalt plejer jeg kun at bevæge mobilen, og det svage lys den så giver er nok til at jeg kan se hvad klokken er. Med ved at trykke på tænd-sluk knappen lyste den selvfølgelig op, og det skarpe lys gjorde mig lysvågen. Og så kunne jeg selvfølgelig ikke falde i søvn igen. Først et par timer senere begyndte jeg lidt efter lidt at falde i søvn, og da jeg omsider var faldet i dyb søvn ringede vækkeuret på mobilen. Tid til at stå op.

Igår lavede jeg utallige fejl fordi min hjerne ikke fungerer særlig godt med for lidt søvn men i dag var værre. 

I dag fik jeg den ene af vores landmålermedhjælpere med, Bent, og vores første opgave var at opmåle skelforholdene mellem to ejendomme i Frederikssund. Næste opgave var afsætning af et sommerhus i Kulhuse. Igen i dag var vejret skønt og vi holdt en kort frokostpause ved en rasteplads med udsigt over Roskilde Fjord.




Den næste opgave gik forfærdelig dårlig for mig fordi jeg dummede mig grusomt. Jeg skulle sætte huset af ud fra nabohuset og de skelrør vi kunne finde. Jeg kunne ikke få nogetsomhelst til at passe, men opgav til sidst og indmålte så det vi havde fundet, og så ville jeg beregne det hele på kontoret. Så kørte vi hjemad og havde kun kørt nogle få hundrede meter da det gik op for mig at jeg havde vendt tegningen på hovedet. Der var ingen nordpil på tegningen og automatisk havde jeg vendt tegningen så teksten, dvs. punktnumrene, stod korrekt så man kunne læse dem, men det betød så at en nordpil på tegningen ville ha vendt nedad. Jeg ringede til Carsten og spurgte om det var nødvendigt at sommerhuset blev sat af i dag. Det var det heldigvis ikke, så jeg sagde til ham at så kørte vi hjem for det var ved at være sent. Og som Bent påpegede, ville vi have haft svært ved at nå det inden det blev for mørkt. Så nu må vi sætte det af en anden dag.

Hvis min hjerne ikke havde været overtræt, tror jeg at jeg meget hurtigt havde set at tegningen vendte på hovedet, men min hjerne fungerer enormt dårligt, når den ikke får søvn nok.

Da vi kom tilbage noget forsinket, ved femtiden, spurgte Kim om vi havde lyst til at arbejde i morgen. Jeg svarede at jeg helst ville være fri, men da det gik op for mig at det betød at så skulle Bent heller ikke på arbejde ombestemte jeg mig. For jeg er ansat som funktionær, med fast månedsløn, mens Bent er timelønnet. Så for at Bent kan få en nogenlunde månedsløn tar jeg på arbejde i morgen. Men det gør ikke noget, for jeg har et gigantisk køkkenhaveprojekt foran mig, og det kan jeg ikke begynde på så længe min køkkenhave er et mudderhul. Så det er bedre for mig at gemme mine fridage til jorden er blevet så tør, at jeg kan begynde på mit anlægsarbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar