mandag den 28. marts 2022

Det spirer

 Jeg kørte fra Marianne i morges og håber hun bliver ædru til næste weekend. Jeg må flytte ind i kolonihavehuset på fredag men og jeg gør det er ikke helt sikkert. Det bliver koldt igen, men det er mere solen det kommer an på. Hvis det bliver både gråt og koldt er det muligt jeg venter. Det er køligt i dag, men med masser af sol. Og lunt i bunden af haven. Der er frygtelig mange ting jeg skal lave men dagens vigtige opgave må være at lave grøften færdig og de sidste par stier så bedene er klar til at blive tilsået. Desuden har jeg en stor hvid potte med buskhindbær som jeg vil omplante. De bliver ikke ret høje så jeg vil plante dem langs bænken i bunden af haven. Det er rigtig gode hindbær og de har en meget lang sæson. Nu har jeg prøvet med både tomater, agurk og peberfrugter langs bænken, men selv her er den danske sommer for kølig. Det kræver et drivhus. Så nu kommer der hindbær. En anden årsag er at sneglene gemmer sig under bænken og æder hvad jeg ellers måtte plante. Men de kravler ikke op i hindbærbuskene. I bænken er der en firkant med jord hvor jeg har sået spinat, radiser og dild. Jeg havde lagt et stykke plastik over som jeg har fjernet efter at planterne er begyndt at spire frem. Måske laver jeg det om til en rigtig drivbænk til næste år.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar