fredag den 25. marts 2022

Hellebæk Kohave


 


Efter en lng pause i skoven nåede jeg ud til Hellebæk Kohave. Jeg synes at det er fint at området bliver en del af en naturnationalpark, men det er nok tvivlsomt om jeg får glæde af det. Jeg tror ikke at jeg bor i Helsingør når jeg er pensionist, det er for dyrt. Det bliver nok Vendsyssel eller Lolland-Falster hvor jeg har råd til at bo. Måske sammen med Marianne, hvem ved. Jeg ringede til hende i morges og hun var fuld og ulykkelig. Og Jeanette havde været ondskabsfuld over for hende i telefonen. Men sådan er Jeanette og når Marianne engang bliver ædru vil Jeanette opføre sig venligt og elskværdigt igen, og alt vil være glemt. Så jeg lovede at jeg ville besøge Marianne i morges, men først i morgen, og først om eftermiddagen. De har ændret parkeringsreglerne så nu kan jeg kun parkere gratis under Bispeengbuen fra klokken 3 lørdag eftermiddag til klokken 8 mandag morgen. Ellers risikerer jeg at skulle gå op med 2 kilometer fra hvor jeg kan parkere gratis altid. Og det koster altså næsten 200 kr i døgnet at parkere under Bispeengbuen.
Nu vil jeg samle lidt brændenælder så jeg kan lave brændenældesuppe i aften og så vil jeg cykle tilbage til kolonihaven og lave lidt mere. Undervejs gennem skoven vil jeg samle lidt grannåle til blåbærplanterne. Efterhånden bliver jorden vel en surbundsjord skulle man tro, men det er enormt mange poser grannåle jeg har smidt der efterhånden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar