onsdag den 16. marts 2022

En søvnløs nat

 Det er umuligt for mig at falde i søvn og jeg har ikke engang en øl til at trøste mig med. Jeg drak en porter og tre pilsnere efter arbejde og selv om jeg gerne ville have jaft et par øl mere var det uoverskueligt at gå over på den anden side af gaden for at handle o Føtex. Det er problematisk nok bare at gå ud på toilettet. Det står så skidt til med foden at jeg dårligt kan køre bil. Det går at bremae forsigtigt, men hvis jeg skal bremse hårdt er det ret smertefuldt, og det er jo ikke holdbart. Så jeg spekulerer på hvor lang tid der mon går før foden er nogenlunde i orden igen. Formodentlig flere uger. Og ligesom sidste sommer bliver det eneste jeg kan lave i kolonihaven, det som jeg kan gøre siddende. Hvilket gør det næsten umuligt at ordne køkkenhaven, det kommer i hvert fald til at tage enormt lang tid. 

Jeg må høre hvad lægerne siger, men det er næppe positivt og i forvejen er jeg enormt træt af at jeg nærmest ikke kan gå ture i min fritid. Jeg har haft nogle enkelte ture på op imod to kilometer siden jeg overbelastede fødderne i maj, men det er nok mindre end 10 ture i alt. Tidligere har Marianne og jeg kunnet gå ture i timevis, men hun har også problemer med sin ene fod. Hun siger der er psoriasis men jeg tænker at det måske kunne være svamp. I hvert fald virker de behandlinger hun har fået enten slet ikke eller kun i kort tid.

Egentlig vil jeg helst have en fyreseddel, men det vil give nogle problemer. Et af problemerne er at man er nødt til at have en adresse, og jeg kan ikke blive boende her uden et job. Selv på dagpenge ville det være vanskeligt at få det til at løbe rundt. Og jeg kan ikke få dagpenge. Jeg meldte mig ud, for det kan være ligegyldigt. For at få dagpenge skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og hvis jeg på grund af mine fødder er nødt til at stoppe med mit nuværende job har jeg absolut ikke lyst til at begynde på et nyt så længe det kan undgås. Hvilket vil sige at jeg vil bruge hver en klink jeg ejer, inden jeg bliver tvunget til at arbejde. Det har jeg så prøvet flere gange før, og desværre slipper pengene altid op alt for hurtigt. Men nogle måneders pause kunne måske få mine fødder til at hele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar