søndag den 20. marts 2022

Endelig alene


 Det blev for meget med Marianne, så jeg kørte hende hjem tidligt i morges. Hun vækkede mig kvart i fire i morges. Jeg prøvede at forklare hende at enten lod hun mig sove et par timer mere eller også ville jeg køre hende hjem. Hun har været fuld siden i torsdags og det gør ikke sagen bedre at hun ud over øl også drikken den hvidvin jeg havde købt til mig selv. Jeg tog hende med op i kolonihaven i går, men det var en meget langsommelig hvor hun flere gange satte sig på fortovet eller ligefrem lagde sig ned. Det lykkedes alligevel at få hende med herop, men det tog over en time selv om de kun er to kilometer. Det gik noget hurtigere hjemad. 

Hendes ekskæreste og ven, Jørgen, døde for nogle dage siden og i nat mente hun åbenbart at det var tid til at sørge, og derfor vækkede hun mig. Men jeg mente godt at det kunne vente et par timer. Problemet med Marianne er at når hun bliver meget fuld bliver hun totalt hysterisk som et lille barn, hvis ikke hun får sin vilje. Så derfor endte det med at jeg kørte hende hjem. Hun mente at vi aldrig skulle ses igen, men da jeg spurgte om hun ikke skulle have det tøj med som lå på gulvet, svarede hun at det skulle til vask. Så jeg kørte hende til København og nægtede at gå med op hendes lejlighed, hvilket medførte et nyt hysterisk anfald. Jeg kørte hjem og der var heldigvis et glas hvidvin tilbage. Solen var stået op inden jeg kom i seng men jeg må alligevel have været træt, for jeg vågnede først klokken ni.

Marianne har haft mange massive drukture, men hun er vist ved at overvinde det. Før kunne hun være på druk i månedsvis, men drukturene bliver kortere og kortere, og pauserne længere og længere. Vi burde nu holde hemt op med at drikke, men det er nu en stor fornøjelse for mig. Jeg bryder mig bare ikke om at være pissefuld, men foretrækker at være ganske lidt beruset, så det nærmest virker euforiserende.

Jeg ved ikke hvordan det kommer til at gå med mig og Marianne. Måske går vi fra hinanden eller måske bliver vi sammen resten af livet, jeg aner det ikke. Men hun er enormt kærlig så ind til videre har det kompenseret for at hun også kan være enormt strid,nog især når hun er fuld. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar