tirsdag den 11. april 2023

Ta den Mette

 Jeg kan som forudset umuligt gå på arbejde i dag, men jeg har fået en tid hos en fysioterapeut klokken 17:30 i dag. Der er ganske vist fuld egenbetaling men mine arbejdsgivere vil sikkert gerne betale regningen hvis det kan fremskynde helingsprocessen. Og eftersom det er nødvendigt at mine knæ er i orden for at jeg kan gå på arbejde, så skal jeg ikke betale skat af beløbet.

Jeg har nu overbevist mig selv om at jeg skal satse på at få en 32 timers arbejdsuge frem for lønforhøjelse. Hvis jeg giver afkald på mine 5 feriefridage, svarer det til en lønforhøjelse på ca. 11,5%. Det er nogenlunde det samme som det de fleste andre vil få i lønforhøjelse over de næste to år. Da min løn i forvejen ikke er noget at prale af, skal det nok gå 

Der er to kæmpe fordele. For det første er der meget bedre at arbejde fire dage og holde fri tre dage i løbet af en uge, end at arbejde fem dage og holde fri to dage. For det andet kan staten beslaglægge 45% af en lønstigning, men den kan ikke beslaglægge 45% af en ekstra fridag.

Ha, ta den Mette.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar