onsdag den 12. april 2023

Der kom vand

Jeg fik en sms fra naboen Christian om at han havde fået ordnet sine vandrør men at min stophane stadigvæk var lukket. Det besynderlige er at de ved siden af vores fælles stophane har monteret en stophane til mit kolonihavehus men ikke til hans kolonihavehus. Totalt idiotisk og det skyldes med garanti at brønden er for lille i diameter, der er simpelthen ikke plads. Jeg fatter ikke at idioterne ikke har skaffet en større brønd, for det er enormt upraktisk for os begge. Christian er nødt til at ordne sine rør så hurtigt som muligt hvis de bliver utætte, for ikke at genere mig, og jeg har ingen vand før han har fået ordnet sine rør. Jeg kan derimod lukke min stophane hvis mine rør bliver utætte, uden at Christian bliver generet. Christian har så sagt at han vil montere sin egen stophane henne ved huset, og det er selvfølgelig meget bedre for os begge, men det rigtige ville være at den var nede i brønden. At udskifte brønden vil være et enormt arbejde, og det kan næppe svare sig, for rørene i hele kolonihaveforeningen er så gamle at de bliver nødt til at udskifte det hele inden alt for mange år, for ellers bliver vandspildet for stort. Desuden er det også dyrt med alle de reparationer som der bliver lavet hvert eneste forår. 

Selv om jeg har vand kan jeg alligevel ikke flytte derop lige med det samme. Jeg fik aldrig taget mig sammen til at gøre huset klart om efteråret og det betyder at hele huset er møgbeskidt og køleskabet ser forfærdeligt ud og er fyldt med mug. Jeg kan godt ordne det meste i kolonihavehuset, men det bliver rigtig svært at ordne køleskabet, før jeg kan bøje mit højre ben nogenlunde normalt igen. Det er jo nærmest umuligt at ordne et møgbeskidt køleskab, mens man skal holde det højre ben mere eller mindre strakt. Men hvis jeg kommer op i kolonihaven i weekenden vil jeg nok prøve at gøre lidt rent inde i huset, og fjerne en masse øldåser og affald som har været der hele vinteren. Det bliver så tidligt lørdag eller søndag morgen, for jeg er nødt til at parkere på den nærmeste lille parkeringsplads og den er meget populær. Hvis den er optaget er jeg nødt til at parkere oppe på den store parkeringsplads ved klubhuset, og vejen derop fra kolonihavehuset er meget, meget stejl, og umulig for mig at færdes på lige nu, i hvert fald uden krykker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar