lørdag den 15. april 2023

Spor efter rådyr og hare?

Allerede i vinters bemærkede jeg at der var spor efter rådyr i køkkenhaven. Sidste weekend rev jeg hele køkkenhaven. Både for at beskytte jorden mod udtørring og fordi det så ville være lettere at se om der kom nye rådyrspor. Der gjorde der. Masser af spor. Jeg havde en rest hegn som jeg satte op mod naboen Claus. Han havde ved selvsyn konstateret at rådyrene sagtens kunne springe over det lave hegn der var mellem vores to haver. Nu er det en del højere men rådyrene kan sagtens komme herind indtil jeg får lavet hegn hele vejen rundt om haven, men det bliver ikke nu.

Nu er jeg så kommet i det dilemma at jeg er rigtig tørstig efter at ha revet hele køkkenhaven igen. Jeg er jo kørt i bil herop, men hvis je

g køber nogle øl til at slukke tørsten med, er jeg enten nødt til at overnatte her, eller gå hele vejen hjem til fods. Knæet har det glimrende, og fysioterapeuten sagde at jeg gerne måtte gå, det var kun en fordel, men så skal jeg også gå herop i morgen, medmindre jeg tar bussen, og det gider jeg nok ikke. Men jeg er godt nok tørstig. Vejret er jo meget, meget bedre end de elendige meteorologer havde lovet.

Spor efter rådyr


En nyrevet køkkenhave

Ingen kommentarer:

Send en kommentar