onsdag den 12. april 2023

Personlige rekorder

Mit blodtryk har i mange år været enten været helt normalt eller i den lave ende, men kombinationen af at jeg har fået en bil og coronanedlukningen har fået det til at eksplodere.


Min personlige rekord for det "lave" blodtryk er fra den 19. november


Min personlige rekord for det høje blodtryk er fra den 2. januar

Mit blodtryk lige netop nu

Det ligger ikke altid så højt som nu, men næsten altid når jeg kommer hjem fra arbejde. Mange medicinmænd ville straks ordinere noget blodtrykssænkede medicin, men når blodtrykket er under 165/95 kommer man ikke til at leve længere ved at indtage blodtrykssænkede medicin. Blodtrykket skal ned, men hvis formålet er at komme til at leve længere, så skal det ske på en naturlig måde og ikke ved hjælp af medicin. Alkohol er rigtig dårligt for blodtrykket, i hvert fald i de mængder jeg plejer at indtage. I går kom jeg ganske vist sent i gang, i betragtning af at jeg ikke skulle på arbejde, men jeg jeg skulle først til fysioterapi klokken 17.30 og jeg havde absolut ikke lyst til at troppe op stinkende af alkohol, og så havde jeg desuden også været nødt til at ta en taxa frem og tilbage. Så først kvart i syv om aftenen åbnede jeg en flaske rødvin og ca. tre timer senere blev den efterfulgt af to pilsnere inden jeg gik i seng. Selvom det ikke er en voldsom mængde alkohol for mig, så vågnede jeg alligevel meget tung i hovedet, grænsende til tømmermænd. Så nu da jeg har besluttet mig for at lægge en dæmper på alkoholindtagelsen, kan det jo være at det ikke alene fremmer helingen at mine knæ, det kan være at det også kommer til at gavne mit blodtryk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar