onsdag den 6. juli 2016

Jeg skulle ha købt nogle flere. Øl altså. Jeg købte først 2 halvliters og drak den ene. Pludselig begyndte det at strømme ind med biler så jeg tænkte at nu lukkede butikken snart. Den lukkede klokken fem, så jeg skyndte mig at købe batterier og en øl mere.
Så var det at jeg var nødt til at gå på toilettet på campingpladsen på den anden side af vejen. Det skal siges at hverken campingplads eller landhandel er med på mit kort, der sidst er opdateret i 1987.
Da jeg så kom ud fra toilettet tænkte jeg at det ville være fedt at leje en hytte, nu da jeg alligevel var i gang med at skeje ud. Det kostede 600 norske kroner, men han gav lidt rabat og jeg fik den til 500 Kr. En seng i turisthytten koster 260 kr så jeg synes det er OK. Den ligger i øvrigt kun en kilometer væk så jeg kunne sagtens ha gået derhen. Det er bare federe at ha si egen hytte og der er også brusebad.

Jeg fik godt nok et bad i går, men det var en kølig fornøjelse. Der var sol, men også vind og vandet var ret koldt, måske 10 grader. Det var en langsommelig proces. Først vaskede jeg de uldsokker jeg havde gået med siden i fredags. Så brugte jeg sokkerne til at vaske mine fødder med. Af med bukser og underbukser og dernæst vask af underbukser. Så brugte jeg underbukserne til at skrubbe benene med. Så af med trøje og undertrøje og vask af undertrøje før jeg brugte undertrøjen til at vaske hovedet og overkroppen med. Alt uden sæbe og med en kold vind, men heldigvis med sol. Ellers havde jeg ikke gjort det. På med rent tøj og så vaskede jeg undertøj og sokker igen. Alting tar lang tid i fjeldet.  Nu er det selvfølgelig uld jeg bruger, og der sker en forsæbning af ulden når den kommer i kontakt med vand. Den er selvvaskende så derfor kan man vaske uld uden at bruge sæbe, og man kan gå i det samme uldundertøj uden at vaske sig i en uge, uden at man kommer til at lugte.

Men om lidt står den på et dejligt varmt brusebad og det bliver skønt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar