søndag den 3. juli 2016

Jeg passerede turistruten mellem Tjørndalen og Øyuvsbu for lidt siden og i morgen regner jeg med at passere stien mellem Gaukhei og Øyuvsbu. Der er ingen stier overhovedet i det område jeg kommer til at gå igennem i dag og i morgen, men det er relativt højtliggende dvs. omkring 1000 meter, så bevoksningen er lav. I fjeldbirkeskoven er lyngen op til 30-40 cm højt og det er rigtig træls at gå i. Højere oppe er bevoksningen meget lavere og mange steder er der mere som at gå på et tykt tæppe.

Selv om der ikke er nogen stier, ser jeg alligevel fodspor med jævne mellemrum. Jeg ved ikke hvor lang tid de bliver bevaret, men sikkert rigtig længe. Selv om det sikkert kun er jægere og fiskere der vandrer rundt her, vil de ligesom mig, gå de steder hvor det er lettest fremkommeligt, så derfor er sandsynligheden for at se fodspor ret stor. Jeg må videre inden jeg skal lave frokost. Det bliver tomatsuppe med nudler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar