fredag den 8. juli 2016

Jeg befinder mig på den østlige af Klumpen. Vejret har været fremragende i dag med vekslende skydække og varmt. Jeg nåede Grautheller lidt efter 12. Jeg mødte et par undervejs og vi snakkede lidt og det tog jo tid.
Da jeg skulle spise frokost opdagede jeg at jeg havde en flænge i mine bukser som jeg måtte sy, for at det ikke skulle blive værre. Jeg har kun ét par bukser med og har ikke lyst til at komme tilbage til civilisationen med kun et bukseben.
På grund af min sene start og lidt forlængede frokost er jeg ikke nået så langt, så jeg går nok en times tid mere. Jeg vil helst nå til Nilsebu i morgen, eller i hvert fald kunne nå det hvis jeg har lyst.
Vejret ser fint ud i morgen, men hvis vejrudsigten holder bliver der regn fra søndag middag. Så i morgen vil jeg tjekke vejrudsigten igen, hvis jeg kan, og tage stilling efter den.

Grautheller




 Svartevatn

 Svartevatn

 For ca. 18 år siden, tror jeg, overnattede jeg i telt med Lisbet på højderyggen midt i billedet. Vi gik fra Bykle til Lysebotn og vejret var elendigt, koldt med slud, da vi slog teltet op. Dvs. jeg slog teltet op og lavede mad for Lisbet var totalt udmattet.

 Højderyggen hvor vi slog lejr for mange år siden, og Svartevatn nederst til venstre i billedet.

Svartevatn og den blokmark jeg måtte over. Stien er officielt lukket nu fordi den er for farlig og det forstår jeg, for der har været et stenskred for ikke så lang tid siden, så vidt jeg kan bedømme. Det var også særdeles vanskeligt at passere. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar