fredag den 8. juli 2016

Det klart den fineste dag jeg har haft så jeg har benyttet formiddagen til at give mine støver fedt. De har altid været helt vandtætte men gummiet, der ligger som et to centimeter bredt bånd mellem sålen og læderet, er begyndt at mørne. Der er revner i det, og jeg kan mærke at støvlerne er en smule fugtige indeni. Ikke nok til at gøre sokkerne fugtige, men det skulle helst ikke blive værre.

Jeg har aldrig fået vabler, og det skyldes især at jeg aldrig har haft våde sokker. Så jeg har smurt både læder og gummi grundigt ind i fedt og ladet støvlerne stå i solen for at fedtet kunne smelte og trænge ind i læderet. Og naturligvis vendt dem ind i mellem og fordelt det fedt der endnu ikke var trængt ind i læderet. Det har taget et par timer men nu skulle læderet være totalt impræneret af fedt. Det fjerner nok ikke problemet men hindrer måske at det bliver værre.
Jeg kommer nok til at købe nye støvler. De er vist 12 år gamle og kan sagtens bruges til vandreture i Danmark, men til fjeldvandring har de nok udtjent deres pligt.

Planen er at spise frokost efter Grautheller, så hvis ikke det skal blive en meget sen frokost må jeg afsted nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar