lørdag den 7. maj 2022

Urinsyregigtvenlig smørrebrød


 Folk fleste går og bilder sig selv ind at kødmad smager bedre end vegetarmad. Hvilket er noget vrøvl. For det første er vores opfattelse af hvad der er velsmagede mad i høj grad kulturelt bestemt, og for det andet er smagsopfattelsen individuel. Jeg har aldrig brudt mig om kød, og jeg gætter på, at det er fordi min krop ved at kød er dårligt for mig og derfor kan jeg ikke lide smagen. For mig er en humusmad med hakket rød peber og purløg langt mere lækker en en kedelig dårligt smagende leverpostejsmad, men for de fleste andre danskere er det åbenbart omvendt. For mig er smagen af leverpostej så ringe at jeg ikke engang kan smage om den er rådden. I gymnasiet, formodentlig i 1. G, smurte min far engang min madpakke. Da jeg kom hjem spurgte han om jeg havde spist leverpostejen. Det havde jeg da. Så sagde han at den var rådden. Den smagte godt nok ad helvede til, men det gjorde den jo altid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar