mandag den 9. maj 2022

Lidt flere øl

Bekymringen over nervebetændelsen fik mig til at drikke nogle flere øl i går. 9 styks blev det til, hvilket er helt normalt på en søndag for mig. Drikker jeg flere er der risiko for tømmermænd, og jeg var desuden hundeangst for at få et anfald af podagra igen. Problemet er at jeg bliver nødt til at sænke urinsyreniveauet i blodet for at få oplæst den urat der har ophobet sig i kroppen. Både for at undgå flere anfald af podagra, men også fordi jeg er overbevist om at der er en sammenhæng mellem seneskedehindebetændelsen i fødderne, som ikke vil forsvinde og urinsyregigten. I hvert fald kan man påvise en sammenhæng mellem podagra og betændelse i akillessenen og man har også påvist en sammenhæng mellem podagra og  betændelse i senerne ved knæene, så overbevisende sandsynligt er der også en sammenhæng med den seneskedehindebetændelse jeg har i fødderne og podagra. Men den pludselige genopblussen af nervebetændelsen gør mig enormt nervøs. Jeg har bare ikke andre muligheder end at prøve på at sænke urinsyreniveauet i blodet og se hvad der sker. Så derfor bliver jeg nødt til at droppe øllene. De indeholder en del purin med alkoholen forhindrer også nyrerne i at fungere optimalt og deuden er alkoholen i sig selv skadelig for nervesystemet. Der var faktisk seks øl i køleskabet i går og jeg købte en sixpack mere, så de sidste tre øl drikker jeg nok i toget på vej til Jylland. At skylle uratkrystallerne ud af kroppen kommer til at ta lang tid, måske år, så en dag fra eller til er fuldstændig ligegyldig. Hvis jeg bare holder mig til jernfattige fødevarer de nærmeste dage går det nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar