onsdag den 11. maj 2022

På vej mod Aalborg

For første gang imere end to år er jeg på vej mod Aalborg, efter at ha tilbragt et par dage i Sdr. Omme. Det er glimrende at køre med bus frem for selv at skulle køre og det kommer til at koste nøjagtig det samme. Det tar lidt længere tid, men den kan man så bruge på at kigge på de unge piger. Den fornøjelse har man ikke når man kører bil, og for mig er det i det hele taget røvsygt at køre bil.

Desværre går det med nervebetændelsen som forventet. Det er ikke blevet bedre. Ikke at det generer mig på den måde, men det bekymrer mig, for hvis urinsyren beskytter mod nervebetændelse, så kan det være risikabelt for mig bevidst at sænke urinsyreniveauet. Alligevel kommer jeg til at gøre det, hvis jeg ellers kan. Jens, min lillebror, fik målt sit urinsyreniveau til næsten det samme som mig, og han mener at kostændringer ikke havde nogen særlig indflydelse, så det har han oogivet. Jeg har tænkt mig at gå mere drastisk tilværks, og og ved at bare det at indtage c-vitaminer kan sænke niveauet lidt. Bekymringen over nervebetændelsen gjorde at jeg også drak 9 øl i forgårs, men tøsedreng som jeg er, er jeg stoppet med øllerne igen. Jeg gruer virkelig for et nyt anfald af podagra, så lysten til at drikke øl er ikke-eksisterende. Nu tør jeg ikke engang spise ost. Jeg lavede en vegetarlasagne i går, og den var selvfølgelig med ost. Jeg spiste ikke voldsomt meget men alligevel var jeg på nippet til at få et nyt anfald. Så jeg vil foreslå Poul at vi får kartoffelfrikadeller til aftensmad. Det burde være problemfrit for mig, for ellers kan jeg nærmest ikke spise noget. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar