mandag den 2. maj 2022


 Billedet ligner til forveksling det billede jeg lagde ud den 18. marts. Der er kun den lille forskel at nu er det galt med venstre fod. Så jeg er sygemeldt igen. 

Sidste gang droppede jeg at drikke de mørke portere men denne gang stopper jeg helt med øllerne. Jeg kan vældig godt lide at drikke øl, men ikke når der følger voldsomme smerter med på grund af podegra. Og så kræver det en smule kostomlægning. Jeg spiser næsten hver dag makrel i tomat til frokost på mit arbejde, men i dag har jeg fundet ud af at det er noget af det værste man kan spise i forhold til urinsyregigt. Purinindholdet er højere end i oksekød og nærmer sig det er er i indmad.  Tidligere spiste jeg for det meste humus på rugbrød til frokos, så det vender jeg tilbage til. Desuden vil jeg spise c-vitamin tabletter, 500 mg morgen og aften. C-vitamin sænker indholdet af urinsyre i blodet, men man skal nærmest leve af frugt og grøntsager at få så meget c-vitamin at det har en effekt. Juice har jeg droppet for fruktose kan udløse anfald, mens et moderat indtag af frugt er ok. I forvejen drikker jeg næsten aldrig sodavand eller spiser slik og kager. Det mest problematiske bliver at droppe øllerne, bortset fra lige nu hvor jeg under ingen omstændigheder skal drikke noget som helst alkohol.

Det er lidt træls, for jeg er i lejligheden, fordi det er enormt upraktisk at være i kolonihaven når jeg ikke kan gå. Rigtig træls for jeg mangler stadigvæk at lave en masse ting. I øvrigt var det næppe naboens kat som sked i min køkkenhave, for der var også lort på græsplænen. Og sidste fredag begyndte en hund at gø klokken seks om morgenen på min terrasse. Det var hunden til nogle nye naboer der har købt villaen nord for mit kolonihavehus. Så jeg fik sat mit nyindkøbte hundehegn op, så hunden i det mindste ikke kan komme ind i haven. Kattene kan selvfølgelig sagtens komme ind, men så længe de ikke skider i min have lader jeg dem gå igennem haven, uden at kaste sten og redskaber efter dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar