søndag den 27. februar 2022


 

Når billedet af Kronborg og Domkirken står temmelig uskarpt, er det fordi at mobilen har et vidvinkelobjektiv, så derfor er jeg nødt til at zoome temmelig meget ind, for at give et realistisk billede af hvordan det ser ud fra min lejlighed.

Nu vil jeg tage mine vandrestøvler på og vandre op til kolonihaven, for at hive min cykel ud af vinterhiet i kolonihavehuset. Jeg satte nyt dæk og slange på baghjulet sidste weekend, så den er klar til en ny sæson. Dækket var i øvrigt slidt helt i bund, cyklen må være omkring 8 år gammel. Det var den billigste skrammelcykel jeg kunne finde i Bilka. Den anden blev stjålet på stationen i Birkerød og så tænkte jeg at jeg hellere måtte købe en cykel ingen gad stjæle. Den er af elendig kvalitet, og jeg bruger ståltråd og gaffatape for at holde sammen på den, men den bliver næppe stjålet. Og den er forbløffende let at cykle op ad Helsingørs mange bakker, den vejer jo ingenting, på grund af den elendige kvalitet. Men den har 3 gear og det er en nødvendighed her.

Desværre bliver dagens ekspedition uden den sædvanlige sixpack i cykelkurven. Jeg er desværre nødt til at følge Marianne råd og holde igen med øllerne. Mine tarme har brug for lidt tid til at restituere, så de bliver tætte igen og kan beskytte mod de giftstoffer, som bliver dannet i tarmsystemet, så de ikke kan trænge ind i kroppen og skabe inflammationer. Det går nu ret hurtigt. Selv for en ret skadet alkoholiker tar det kun omkring et par uger før tarmene er tætte igen, når man stopper med at drikke, og selv om det var en meget alvorlig maveinfektion, så tar det næppe længere tid for mig.


Med mig bringer jeg resterne af min aftensmad: dampet broccoli, fuldkornspasta, hakkede tomater og tørrede tomater i olie, parmasan og Danbo ost. Jeg elsker det og det er jeg 100% sikker på, at mine stakkels tarme også gør.  Normalt ville jeg krydre maden med peber, hvidløg og friske hakkede løg, men jeg er ret sikker på at mine tarme, grundet omstændighederne, er enig med mig i, at det er bedst at undlade netop de tre ingredienser lige for tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar