søndag den 27. februar 2022

En udmattet mand

 


Der bliver alligevel ikke nogen cykeltur i dag. Jeg var lige nået op til kolonihaven, da jeg fandt ud af at min mobil næsten var løbet tør for strøm. Så jeg fandt cyklen frem hen hentede den. Det er en nærmest en lang bakke hele vejen herop og jeg er mere udmattet end jeg troede. Hele min krop har været udmattet i flere uger nu og et par dages sygdom med enormt voldsom diarré har ikke ligefrem gjort det bedre.

Men en af grundene til at ta herop var for at give mine vandrestøvler læderfedt, så det kunne smelte ind i læderet når de stod i solen. Jeg bruger dem jo på mit arbejde fordi gummistøvler øjeblikkeligt ville få seneskedehindebetændelsen i venstre fod til at blusse så meget op at jeg dårlig ville kunne gå. Og med alt det mudder og ler de bliver udsat for hele tiden er jeg som minimum nødt til at give dem læderfedt en gang om ugen. Så i går formiddags hentede jeg dem på arbejdet, vaskede dem og tørrede dem i solen. De fik lidt læderfedt i går aftes, men de suger meget bedre fedtet i sig, når solen varmer dem op. Så nu har jeg lige givet dem noget mere. Desværre er jeg lidt sent på den og solen er allerede blevet markant svagere, men lidt er bedre end ingenting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar