mandag den 28. februar 2022

2 timers søvn




 Jeg er enormt træt nu. Så træt at jeg dårlig kan skrive. Der er så mange ting jeg ville have skrevet men jeg orker ikke og jeg har hovedpine. Hovedpine fordi jeg sov for lidt. Jeg tænkte for meget på Gøg og Gokke, nå nej,  de hedder Kim og Carsten, så det var svært at falde i søvn. Omkring klokken halv to faldt jeg vel i søvn. 

Jeg ville have sovet godt indtil min mobil ringer klokken seks hvis ikke jeg havde dummet mig, og glemt at slå mobilen over på flytilstand. Jeg blev vækket af telefonen klokken halv fire på grund af en eller  anden besked, og lyden var så høj og gennemtrængende at jeg blev lysvågen. Og jeg faldt ikke i søvn igen. Da jeg stod op klokken kvart i seks, fandt jeg ud af at det var en eller anden hjernedød idiot som havde foretaget et træk på Wordfeud. Jeg afsluttede spillet ved at opgive. Jeg spiller kun mod mennesker der er i besiddelse af en hjerne.

Jeg vil ikke påstå at jeg aldrig har foretaget et træk mit om natten, for det kan jeg ikke huske. Men forleden ændrede jeg indstillingerne, så jeg altid bliver spurgt om jeg virkelig ønsker at trække. For jeg må erkende at jeg adskillige gange er kommet til at foretage et træk, hvor det bare var et uheld, og mere end en gang har det ligefrem betydet at jeg har tabt kampen. Så han kan have gjort det ved et uheld, jeg aner det ikke.

Uanset betød det at jeg fik to timers søvn og mødte på arbejde med hovedpine. Nu har jeg dulmet smerten med en halv liter Limfjordsporter, og jeg har stadigvæk to læskende Harboe  pilsnere. De der mener at Tuborg smager bedre end Harboe er født uden smagsløg. Eller også er det en smagssag. Eller reklamehjernevask. Der er mange muligheder som Lars ville sige.

Så alt det jeg gerne ville have skrevet orker jeg ikke. Jeg vil dog nævne en lille ting. nemlig at jeg overvejer at supplere min temmelig middelmådige indkomst hos Hyldegaard, med reklameindtægter. Jeg kan jo godt lide at skrive, og jeg ved at jeg er god til at skrive, så hvorfor ikke tjene lidt penge samtidig, hvis det er muligt. Det eneste det kræver er at jeg hver eneste dag skriver om hvad jeg laver på mit arbejde. De fleste folk vil selvfølgelig tænke som mine venner, "Hvorfor i alverden finder han ikke et andet arbejde?". Svaret er at godt nok er Gøg og Gogge nærrige, nå nej, Kim og Carsten, men de er jo også søde og charmerende. Eneste ulempe er at hvis min blog bliver en succes og generer mere indkomst end selve arbejdet, så er jeg jo stadig nødt til arbejde, trods en enorm arbejdsmængde i forhold til lønnen. Det bliver lidt af et dilemma til den tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar