tirsdag den 17. februar 2015

Som skrevet nedenunder er jeg forkølet og siden det er røvkedeligt at opholde indendørs hele tiden, vil jeg bruge lidt tid på at lægge nogle billeder ud på min blog, fra min lille tur til Sverige i sommers sammen med Marianne.

Det var efter at jeg var kommet tilbage fra min vandretur på Hardangervidda hvor jeg stadig havde fri en uge. Jeg fandt en campingplads i Älmhult, hvor man kunne leje en lille hytte for 500 kr. for et døgn. 500 svenske kroner, dvs. 400 danske kroner. På nettet kunne vi se en hytte helt ud ved vandet, og det så rigtig fint ud. Da jeg ville booke en hytte var der kun en enkelt ledig, og det var lige netop sådan en hytte jeg ville leje. Den billigste selvfølgelig. Der var tre af de billige hytter, så vi tog afsted og håbede selvfølgelig på at vi ville få den ved vandet.


Vi tog toget til Älmhult og forsøgte at finde en bus ud mod campingpladsen, men opgav og besluttede os for at gå de knap 3 kilometer. Vi fandt dog en lille genvej så det blev lidt kortere de næste gange vi gik ind til byen.

Pause

Vi havde heldet med os. Vi fik præcis den hytte vi havde set på internettet.



Efter at vi havde tjekket ind på campingpladsen gik vi tilbage til byen for at købe ind, og for at købe en fiskestang til Marianne. Jeg havde min egen med. I centrum tilbød nogle unge fyre at køre os hen til et sted hvor de solgte fiskestænger, men de viste sig at være alt for dyre. På min mobil kunne jeg se at der lå en ICA maxi (supermarked a la Bilka) tæt på, så vi gik derhen for at se om de solgte fiskestænger, og desuden skulle vi købe forsyninger af forskellig slags. Heldet var med os og vi fik købt en fiskestang.

Älmhult ligger ud til søen Möckeln.


Allerede da vi ankommer reserverer vi en kano til den næste dag så vi er sikker på at vi har en. Vi lejer den for hele dagen og det kostede vist 350 kr. Desuden køber vi to fisketegn til et døgn, og jeg forsøger at fiske lidt om aftenen, men fanger intet.

Klar til afgang.






Möckeln er ca. 16 km lang men vi stopper og spiser frokost efter 6 km på den lille ø Hällak.





Som man kan se på billedet er der en del vind, så selv om det er sommer er det en smule køligt.



Efter kanoturen beslutter vi at gå ind til Älmhult efter friske forsyninger.



En tur der forløber succesfuld.

Eftersom vi har lejet kanoen hele dagen sejler vi ud for at fiske da det nærmer sig solnedgang. Det eneste vi fanger er en lille aborre som jeg får på krogen og smider ud igen så den kan spise sig større.







Da vi kun har booked to nætter tar vi afsted sidst på formiddagen den næste dag. Vi bliver enige om at 3 nætter ville ha været perfekt, men det var kun muligt at booke hytten for 2 nætter, alt var fyldt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar