søndag den 8. februar 2015

Jeg var som sædvanlig på besøg hos Marianne i weekenden, og jeg fik en stor del af tiden til at gå med at få fjernet en enormt irriterende virus fra hendes computer.
Den hedder positive finds ads og gør at der popper enormt mange reklamer op når man går på internettet og desuden får den internettet til at gå betydeligt langsommere. Derudover indsamler den muligvis informationer om alt hvad man gør på internettet.

Det er harmrende irriterende, så jeg fjernede manuelt det jeg kunne i programmerne og browserne, men den var der stadig. Det var umuligt for mig at finde den, så jeg satte Avast til at scanne computeren men det hjalp ikke. Så downloadede jeg et program der hedder AdwCleaner. Problemet er at jeg ikke ved om det også er et virus, men jeg var nødt til at ta chancen. I første omgang virkede det ikke men senere lod det til at positive finds var blevet fjernet. Jeg håber det, for det var godt nok en pestilens.

Hendes computer er 10 år gammel, og kører ret langsomt, så jeg fjernede alle overflødige programmer, og slettede en masse filer, mest billeder, fra en tidligere ejer af computeren. De fleste billeder lå der ovenikøbet to gange, i to forskellige biblioteker, så nu har hun da fået noget plads på harddisken, og den er blevet lidt hurtigere til at starte op. Man kan jo ikke forvente så meget af en 10 år gammel computer.

Udsigt fra Mariannes køkkenvindue

Fra køkkenvinduet

Fra altanen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar