tirsdag den 12. april 2022

Forskellen på en hunde- og en kattejer

 Nu står der intet sted i loven at hundeejere skal fjerne deres hunds efterladenskaber når hunden skider et offentligt sted, men hundeejeren gør det alligevel. Dette er i dimentral modsætning til kattejeeren som mener at katten har en grundlovssikret ret til at færdes hvor den der lyst og skide hvor den har lyst. Og hele retssamfundet har underkastet sig denne overbevisning, selv om katten har nøjagtig de samme rettigheder som en ged. Men hvor katteejeren uden risiko for påtale fra politiet kan lade katten strejfe og skide hvor den har lyst, så kan ejeren af en ged være helt sikker på en promte reaktion fra politiet, hvis han lader sin ged gå som den har lyst. Selv om det er ret harmløst, at den spiser naboens blomster. Jeg forstår det ikke. Og jeg er pissetræt at at jeg nu skal bruge min påskeferie på at indhegne min have, fordi jeg synes at det er ekstremt ulækkert når naboens kat skider i min køkkenhave. Måske jeg alligevel skal bryde mit løfte og slå den ihjel. I så tilfælde bliver det ikke offentliggjort, for formodentlig vil det medføre livsvarigt fængsel. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar