lørdag den 19. oktober 2013

Et besøg hos Ken. Jeg lærte Ken at kende på Kolding Tekniske Skole for over 20 år siden. Han ville være drivhusgartner og jeg ville være skovarbejder. Vi havde fælles kursus i traktorundervisning og vi mødte hinanden ved at han steg ind i den traktor jeg allerede sad i. Jeg blev aldrig skovarbejder og da Ken var blevet uddannet som drivhusgartner sagde han, at han aldrig skulle se et drivhus indefra igen. Han arbejdede alligevel som drivhusgartner et års tid bagefter. Så fandt han ud af at han ville være laborant og han arbejdede hele syv år som laborant indtil han fandt ud af at han ville være folkeskolelærer. Han blev uddannet sidste år og fik hurtigt arbejde i Filskov og derfor købte han et hus der. Det var bare ikke så fedt et job fordi han var nødt til at arbejde 50 timer om ugen, så nu har han fundet et andet job som skolelærer. Så det bliver interessant at høre hvordan det går med det nye job. Filskov ligger kun 10 km fra Sdr. Omme, så det er enormt let at besøge ham. Han købte hus i december sidste år, men tænker allerede på at sælge igen fordi han har fået en kæreste.
Han ved enormt meget om naturen og især insekter og han burde være blevet insektforsker, og når vi går tur har han altid et insektnet med. Jeg elsker at være i naturen men det interesserer mig ikke særlig meget hvad de forskellige kryb hedder. Kun planter og svampe som man kan bruge til noget, enten som mad eller medicin.

                                                    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar