søndag den 6. oktober 2013

Jeg er nået til Mostøl og holder en dags pause fordi jeg er meget øm i fodballerne. Jeg har pakket for tungt, og støvlerne er hårde. Der er langt mellem hytterne, så jeg burde ikke ha pakket mere en højst nødvendigt. Jeg er vant til at vandre med telt, hvor oppakningen er tungere, men der kan jeg selv bestemme hvor langt jeg vil gå. Der er ingen mobilkontakt i fjeldet overhovedet, så der går nok en uge før jeg kan skrive igen. For at få kontakt har jeg været nødt til at gå en halv time ud mod Suldalsvatnet, og når jeg om lidt går tilbage er det slut med kontakt med omverdnen. Dvs. i 11 af hytterne inde på fjeldet er der nødradioer man kan bruge hvis uheldet er ude. Hvis man ellers er i stand til at slæbe sig frem til en hytte. Vejret er ok. Det er overskyet og køligt men det blæser ikke. I forgårs var der forfærdelig dårligt vejr. Koldt og blæsende, og regnen styrtede ned. Jeg gik fra Holmevasshytta mod Blekestadmoen, og eneste formildende omstændighed var at jeg havde vinden i ryggen. Jeg overnattede to nætter i Holmevasshytta. Mere om det når jeg kommer hjem. Jeg må tilbage til hytten og fyre op i brændeovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar