tirsdag den 2. juni 2020

Et dilemma


Græsplænen er endnu ikke blevet slået og den er rigtig flot. Jeg elsker at se stråene bølge i vinden, men nu skal den altså slås. Dvs. klippes. Plæneklipperen er gået i stykker så jeg klipper den med hæksaksen hvis jeg kan. Højt så kun stråene med frø bliver fjernet mens blomsterne overlever. Og jeg har tiden til det. Natten mellem torsdag og fredag vågnede jeg fordi jeg havde smerter i foden, så jeg meldte mig syg.
Så vidt jeg kan regne ud skyldes det inflammation hvor achillessenen hæfter på hælbenet men jeg ved det ikke. Det finder jeg ud af i morgen. I hvert fald går jeg så lidt som overhovedet muligt og helst med krykker. Men kravle rundt på græsplænen med en hæksaks, det kan jeg. Selv om det piner mig at klippe græsset. På den anden side er der godt og tørt nu, og snart vil græsset sprede frø og omdanne køkkenhaven til en græsplæne, hvis jeg ikke standser processen. Jeg ville vente hvis man kunne stole på at vejret var godt og tørt i weekenden, men det kan man jo ikke. Så nu vil jeg nyde græssets bølgen i vinden, inden jeg går i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar