tirsdag den 19. januar 2016

Det blev knap en så god juleferie. Marianne smittede mig med forkølelse og det var åbenbart en hård virus for det tog to uger for Marianne og min forkølelse udviklede sig til en bihulebetændelse der ikke en gang er helt forsvundet endnu. Så jeg kom ikke til Jylland og jeg var nødt til at melde mig syg en uge. Ikke mindst fordi jeg ikke havde lyst til at smitte de andre.

Omsider har vi fået en smule vinter i Danmark og i søndags fik jeg Marianne med ud at gå en tur på Tippen ved Sydhavn  i København. Det var under protester hun tog med, men da vi først var kommet derned var hun glad for at hun tog med, for der var næsten vindstille og solen varmede lidt fordi luften var så klar.

Valbyparken

Valbyparken



På vej mod Tippen med Valbyparken i Baggrunden.

Til højre i billedet og lige fremad ligger Lorterenden, ja det hedder den faktisk, og til venstre ligger Guldkysten. Et af de få steder i Danmark hvor de skæve eksistenser stadig har lov at leve. I hvert fald indtil højrefløjen får afskaffe den slags steder.

Tippen



5 km der er til Rådhuspladsen herfra. Bemærk røgen.





 Fiskerhavnen i Sydhavn. Også her lever folk lidt alternativt.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar